Végy egy lusta éhenkórászt, persze őrült barátokkal és egy kegyetlen mennyasszonnyal, adj hozzá egy világuralomra törő testvért és néhány élőhalottat, majd az egészet fűszerezd meg vérre menő csatákkal. Íme kész is egy remek világ, amit valójában az 500 évente megválasztott Sámánkirály irányít.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy modern sámánfiú, Yoh Asakura, akit mindig különcnek tartottak, hiszen látta a szellemeket. Egyik éjjel éppen a temetőben üldögélt, amikor találkozott az arra járó, enyhén szólva törpe növésű sráccal, Mortyval, aki viszont egyszerűen halálra rémült a feltűnő szellemek láttán. Így hát Yoh legnagyobb meglepetésére felkapta a nyúlcipőt és messzire szaladt. Másnap Yoh megjelent Morty sulijában, mint a legújabb cserediák, de Yoh nem beszélt a pöttöm fiúval, sőt amikor szóba került az egész kísértethistória, a legnagyobb természetességgel letagadta a szellemek létezését. Este aztán Morty megint meg akarta keresni a fiút a temetőben, ám balszerencséjére az Elvis-imitátornak is simán beillő rosszfiúba, Rióba és bandájába botlott. Rio jól megverte a kissrácot, közben viszont eltörte Amidamaru, a 600 évvel ezelőtt élt hatalmas szamuráj sírkövét. Az időközben ismeretséget kötött Yoh és Morty próbálta megtalálni Riót, ami persze sikerül is, de amikor Rio éppen készül kiütni a rácokat, megjelenik Amidamaru szelleme és Yoh-val egybeolvadva bosszút állt a sírrongálón. Így lett Amidamaru Yoh védőszelleme, Yoh pedig Morty legjobb barátja. De ez még csak a kezdet: hiszen hamarosan megjelent Yoh menyasszonya, a durva kegyetlen Anna, aki örömmel tudatta kedvesével, hogy leérkezett a Sámánkirály megválasztásának időpontja…
Itt kezdődik a történet igazán érdekes része, ami többnyire az akcióshounen-animék legalapvetőbb tartozéka, az ultra – hiper - szuper harcokra épül. Innentől a történet a mindent eldöntő Sámánviadal, az 500 évente megrendezésre kerülő küzdelemsorozat körül forog. A Sámánviadal győztese a legügyesebb és legrátermettebb sámán kapja majd a Sámánkirály címet. Az ő dolga pedig az, hogy megmentse a pusztulás szélére került világot, és újra rendet teremtsen a Szellemkirály segítségével, aki a „trónra lépés” után válik a szerencsés illető védőszellemévé. A viadal két részből áll: az első kör ezúttal Tokióban zajlik, ahol a világ minden részéről érkezett sámánok küzdenek meg egymással, pontosabban felenként három ellenféllel, és csak az jut tovább, aki a meccsei közül kettőt megnyer (habár szerencsés esetben elég egy győzelem és egy döntetlen is). A második kör helyszíne Dobbie Village Észak - Amerikában, ahol 3 fős csapatok küzdenek egymás ellen. Pontosabban egy idő után csak küzdenének, ugyanis egy bizonyos Zik (Zeke – Hao) Asakura felborítja a menetrendet, és ügyesen elintézi, hogy felfüggesszék a viadalt, ami ugyan kicsit távol áll az eredeti tervtől… Zik ugyanis az aktuális főgonosz. A terve egyszerű: végezni minden halandóval, és olyan világot felépíteni, ahol csak sámánok élnek. Ezzel szeretné helyreállítani az ember és a világ közötti egyensúlyt, és megakadályozni hogy elpusztuljon a bolygó. A cél ugyan nemesnek tűnik, de Zik nem válogat az eszközökben. Ráadásul titokzatos kapcsolat fűzi Yoh-hoz.